Skip to main content
Selda ÇALLI
Klinik Psikolog

Selda ÇALLI

1996 İstanbul doğumluyum. 2018 yılında Fen-Edebiyat Fakülte birincisi olarak Psikoloji bölümünden mezun oldum. Öğrencilik sürecimde ulusal ve uluslarası kongrelerde çalışmalara katıldım.

Okulda edindiğim bilgileri stajlarla pekiştirmek için 2. sınıftan itibaren farklı kurumlarda staj yaptım.

Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Hastanesi, Apamer Psikolojik Danışmanlık Merkezi, Kim Psikoloji, Fransız Lape Hastanesi, İstek Koleji, Doğa Koleji gibi kurumlarda birbirinden farklı deneyimler kazandım.

Mezun olduktan sonra Doğa Koleji’nde okul öncesi ve ilkokul psikoloğu olarak göreve başladım. Psikoloji dalında çocuk üzerinde uzmanlaşabilmek amacıyla test eğitimleri ve oyun terapisi eğitimi aldım. Şu an okuldaki görevimin yanı sıra oyun terapisti olarak danışan görmekteyim.

Eğitim:

  • 2019 – 2021 İstanbul Aydın Üniversitesi –Klinik Psikoloji (Tezli)
  • 2014 – 2018 İstanbul Aydın Üniversitesi –Psikoloji (Tam Burs)
  • 3.85 ortalama ile fen-edebiyat fakülte birincisi olarak mezun oldum.
  • 2010 – 2014 Üsküdar Ahmet Keleşoğlu Anadolu Lisesi

Staj:

  • Aralık 2015 –Aralık 2016 Aktüel Psikolojik Araştırmalar ve Danışmanlık Merkezi
  • Ekim 2016 –Aralık 2016 Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Hastanesi
  • Şubat 2017– Mayıs 2017 İstek Okulları – Atanur Oğuz Anaokulu
  • Eylül 2016 – Haziran 2017 KİM Psikoloji
  • Eylül 2017 – Mayıs 2018 Bostancı Doğa Koleji -İlkokul
  • Kasım 2017 – Temmuz 2018 Fransız Lape Hastanesi
  • Şubat 2018 – Mayıs 2018 Bakırköy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Deneyim:

  • Eylül 2018 – Haziran 2020 Bostancı Doğa Koleji
    Anaokul ve ilkokul psikolog rehber öğretmen olarak görev almış bulunmaktayım.
  • Eylül 2020 – Devam eden Ataşehir Uğur Okulları Uğur Okulları
    Uğur Okulları Batı Marmara Bölge Sorumlusu
    Ataşehir kampüs ortaokul rehber öğretmen olarak görev almaktayım.

Seminer ve Kongreler:

  • Think Europe – Germany (21-27 Nisan 2013)
    Beş farklı ülkeden seçilmiş öğrencilerle Avrupa’nın ve Avrupa halkının gelişimi üzerine bir proje gerçekleştirilmiştir.
  • 1.LGBTİ Ruh Sağlığı Sempozyumu (5-6 Aralık 2015)
  • Ulusal ġiddet ve Travmayı Önleyici ÇalıĢmalar Kongresi (5 Mart 2016)
    “ İstismara Uğramış Çocuk ve Ergene Yaklaşım” atölyesi
  • XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences ( 23-26 Ağustos 2017)
    Sözel bildiri: “Investigating the relationships between the depression, attention deficit hyperactivity symptoms and
    mindfulness levels in a group of university students in Istanbul” (Yavuz M, Akdeniz B, Uzal G, Bolat N. Çallı S)
  • İstanbul Aydın Üniversitesi 3. Psikoloji Günleri (15 Mart 2018)
    Sözel Bildiri: “Ergenlerde Bağlanmanın Değerlendirilmesi”
  • İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrenci Bilimsel Kongresi (2-3 Mayıs 2018)
    Sözel Bildiri: “Aleksitimi, Üstbiliş ve Ruhsal Sorunlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Ergen Örneklemi”
    Sözel Bildiri: “Üniversite Öğrencilerinde Depresyon Düzeyinin Bilinçli Farkındalık ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
    Düzeyi ile İlişkisi”
    Sözel Bildiri: “Ebeveyn ve Arkadaş Bağlanma Envanterinin Bir Ergen Örnekleminde Psikometrik Özelliklerinin
    Değerlendirilmesi”
  • 29. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi (9-12 Mayıs 2018)
    Sözel Bildiri: “Ergenlerde Bağlanma Özellikleri, Gözlerden Zihin Okuma Becerileri ve Ruhsal Sorunlar ile İnternet
    Bağımlılığı Düzeyleri Arasındaki İlişki” (Akdeniz, B., Çallı, S. ve Yavuz, M.)
  • İstanbul Üniversite Sinirbilim Kulübü 5. Ulusal Sinirbilim Kongresi (12-13 Mayıs 2018)
    “İstismar Sonrası Çocuklardaki Ruhsal Bozukluklar” (Yavuz M. ve Calli S.)
  • • 23. World Congress of the International Association For Child and Adolescent Psychiatry and Allied (23-27 Temmuz
    2018)
    Sözel Bildiri: “The validity and reliability study of the inventory of parent and peer attachment – revised (IPPA-R) – Turkish
    version” (Yuksel, N., Erdur, B., Calli S., Yavuz, M.)
    Poster: “The associations between alexithymia, metacognition and mental health preblems: a sample of high school in
    Istanbul, Turkey” (Calli S., Yavuz M., Akdeniz B., Uzal G., Bolat N.)
  • 20. Ulusal Psikoloji Kongresi (15-17 Kasım 2018)
    Panel: “Anoreksiya Nervoza ve Blumiya Nervoza’da Terapötik Süreçler ve Zorluklar” (Hamamcıoğlu İ., Çallı S., Yavuz M.)
  • 18. International Congress of ESCAP (30 Haziran – 2 Temmuz 2019)
    Poster sunumu: “Examing the associations between the digital game addiction, attachment quality and anxiety levels in
    adolescents” (Akbay, D., Orak, I., Akarpa, B., Avsar, I., Calli S., Tetik, G., Yavuz, M.)
    Poster sunumu: “The associations between metacognitive problems, attachment characteristics and alexithymia in
    adolescents” (Çolak, A., Ekiz, B., Cimendag, A., Tetik, G., Calli, S., Afsar, I., Yavuz, M.)
  • 5. Uluslararası Katılımlı KDT ve 1. Çocuk ve Ergen KDT Kongresi (7-9 Kasım 2019)
    Panel: “Adaptif Olmayan Agresyona Bilişsel Davranışçı Yaklaşım Temelinde, Vaka Sunumları ve Literatürdeki Yeni
    Gelişmeler” (Akbaş, E.S., Çallı, S., Yavuz M.)

Mesleki Eğitim ve Sertifika:

  • Çocuk – Ergen Psikopatolojisi Eğitimi Sertifikası – Yrd. Doç. Nüket İşiten (KİM Psikoloji)
  • Çocuklarla Bilişsel Davranışçı Danışmanlık Yaklaşımı Eğitimi – Yrd. Doç. Dr. Nevin Dölek (KİM Psikoloji)
  • Otojenik Gevşeme Terapisi Eğitimi – Terapist Alev Ünel (KİM Psikoloji)
  • Ölüm ve Yas Psikoloji Eğitimi – Yrd. Doç. Dr. Hakan Ertufan (KİM Psikoloji)
  • Kısa Süreli Çözüm Odaklı Danışmanlık Yaklaşımı Eğitimi – Yrd. Doç. Dr. Nevin Dölek (KİM Psikoloji)
  • Okul Öncesi Psikolojik Danışmanlık Yaklaşımı Eğitimi – KİM Psikoloji Uzmanları (KİM Psikoloji)
  • Çocuk Değerlendirme Testleri Eğitimi (Cattel 2A – 3A, Porteus, D2, Frankfurter, Frostig, Burdon, Bender Gestal, Benton,
    Metropolitan, Gesell, AGTE, Goodenough, Kelime Söyleyiş, Peabody) (KİM Psikoloji)
  • MMPI Uygulayıcı Sertifikası (KİM Psikoloji)
  • Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası (İstanbul Aydın Üniversitesi)
  •  İlkyardım Eğitimi (Özden İlkyardım Merkezi)
  • Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitimi – Filiz Çetin Süpervizyonu (Family Enhancement & Play Therapy Merkezi ile Nisan
    Psikolojik Danışma Merkezi)
  • Şema Terapi Uluslararası Sertifikasyon Eğitimi (Dr Alp Karaosmanoğlu)
  • Şema Terapi Süpervizyon Eğitimi (Dr. Esra Ersayan)

Yayınlar:

  • ÖZKAFACI, A. A., NALÇA, N., & Nurhan, E. R. E. N. Şizofreni Tanılı Bireylerle Ebru Sanatı ile Grup Sanat
    Psikoterapi Sürecinin Anksiyete, Depresyon Ve Şizofrenide İşlevsel İyileşme Düzeyine Etkisi. Türkiye
    Bütüncül Psikoterapi Dergisi, 6(12), 9-24.

Bilimsel Yayınlar:

  • Yavuz M, Akdeniz B, Uzal G, Bolat N. Çallı S. “İstanbul İlinde Öğrenim Gören Lise Öğrencilerinde Aleksitimi Karakter
    Özellikleri ile Üst Biliş Özellikleri ve Ruhsal Sorunlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Anadolu Psikiyatri Derg. 2018
  • Çallı, S. (2021) “Ergen Yaş Grubunda Uyku Sorunları, Özbilinçlilik ile Duygusal ve Davranışsal Sorunlar Arasındaki
    İlişkinin İncelenmesi” İstanbul Aydın Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.

Dil ve Yazılım Becerileri:

  •  İngilizce (Pre-Intermediate)
  •  Almanca (A2)
  •  Microsoft Office (İleri Düzey)
  •  SPSS (Orta Düzey)

Kişisel Faaliyetler:

  • 2015-2016 TPÖÇG İstanbul Yerel Yapılanması Akademik Etkinlik Ekibi
  • 2016-2017 TPÖÇG İstanbul Yerel Yapılanması Sosyal Etkinlik Ekibi

Dernek Vakıf Üyelikleri:

  • LÖSEV
  • KAÇUV
  • Türk Psikologlar Derneği
  • Şema Terapi Derneği

Referanslar:

  • Barış SEZGİN – Uğur Okulları Rehberlik ve AR-GE’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı- 0 (538) 095 10 48
  • Aykut Emanet – Uğur Okulları Ateşehir Kampüs Müdürü – 0 (507) 609 81 38
  • Enes Özmert – Uğur Okulları Ataşehir Kampüs Ortaokul Müdür Yardımcısı 0 (554) 595 77 24
  • Mesut YAVUZ – İstanbul Cerrahpaşa Üniversitesi Çocuk ve Ergen Psikiyatristi – 0 (536) 051 84 05